Tuesday 21 November 2017

Starożytno Religijno Binarne Opcje


Związanie między religijnym i świeckim specjalnym przedmiotem śledztwa stanowi mniej nowego sposobu myślenia o roli religii w badaniach literackich, jak twierdzi Michael W Kaufmann, niż powrót do status quo Ten esej stanowi artykuł na temat status quo przez zbadanie niedawnych prac nad historią powieści w języku angielskim w świetle książki Vincenta Pecora Secularizacja i krytyka kulturowa Następnie, kontrastuje podejście Pecora do Talal Asad w formacjach świeckich Wreszcie, esej krótko opisuje niektóre z terenu między religijnych i świeckich w powieści, których Asad pozostawił niezauważony w swojej krytyce. Jeśli chcesz zaakceptować autentyczność używając innej subskrybowanej instytucji, która obsługuje uwierzytelnianie w Shibboleth lub masz swój login i hasło do projektu MUSE, kliknij opcję Uwierzytelnianie. Dostępne są opcje wynajmu. Nauki religijne, świeckie i literackie Rozważania na nowo narracji świeckiej w H istoty zawodu. Historia dyscypliny studiów literackich długo opierały się na narracji sekularyzacji, która śledzi stopniowe przekształcenie zawodu, który był jeszcze religijny w taki, który jest obecnie w dużej mierze świecki Ostatnie prace w wielu różnych dyscyplinach zmienił i zakwestionował podstawowe założenia dotyczące narracji sekularyzacyjnej, częściowo poprzez skomplikowanie naszego zrozumienia procesów, w których konstruowane i zróżnicowane są kategorie religijne i świeckie. esej rozpoczyna się od kilku ostatnich prac, głównie z antropologii kulturowej i studiów religijnych w świetle tych teorii, esej analizuje, jak różne próby wyodrębnienia religijnych i świeckich kształtowały dyscyplinarne granice i tożsamości, które przejawiają się w historii zawodu Aby wskazać, w jaki sposób opis tych ciągłych aktów różnicowania ma kluczowe znaczenie dla zrozumienia profesjonalnego historię i tożsamość, oraz t o literackiej praktyce krytycznej, esej kończy się krótkim spojrzeniem na niedawne prace nad literaturoznawstwem, które oddalały się od polegania na prostym narracji sekularyzacji, a zamiast tego ponownie zadawały pytania o trwające relacje między zakonnikami a secular. Jeśli chcesz uwierzytelniać za pomocą innej subskrybowanej instytucji, która obsługuje uwierzytelnianie Shibboleth lub masz własne hasło logowania i hasło do Project MUSE, kliknij opcję Authenticate. You nie są aktualnie uwierzytelniane. Specjalne opcje binarne religijne. W Twoim zdaniu mamy prawo prosić ich, aby nie zawierały żargonu religijnego na fakturach za usługi, które płacą za Uwaga, że ​​jest to firma wielonarodowa z lokalnym franchisobiorcą, która współpracuje z nami, więc wątpię, czy międzynarodowi członkowie wiedzą nawet o religijnych cytatach na fakturach Świeckich wyznaniowe opcje binarne Forex Grail Mt4 i prawo pasa siedliska pierwotnie spisane w Nowym Jorku ponownie ustanowione w Północnej Karolinie teraz w T exas Cóż, nie mogę powiedzieć Tobie i Twoim pracownikom, jak bardzo ci się zdenerwowałeś lub obrażałeś, na przykład, ostatni mówi Honor Boga we wszystkim, co robimy Oni są na tym samym poziomie religijności Moje pytanie brzmi: gdyby to było na tyle poważne, aby ryzykować długoterminową umowę z głównym dostawcą Nasz dział został oskarżony w przeszłości za policję PC i jest zbyt wrażliwy na każdą potrzebę Internationale Politik und Gesellschaft Online Internationale Politik und Gesellschaft Zeitschrift fr globale Trends, Auenpolitik, Internationale Świeckie religijne opcje binarne Online Trading Company Scam Wierzenia wśród religijnych konserwatystów o przyczyny i leczenie transseksualistów To, jak twierdzę, jest prawdziwym źródłem rozbicia między światem muzułmańskim a świeckim światem Zachodnich Chin i Korei mieć monogamia, a nie walczyć I chociaż wiem, że ludzie mają różne poziomy tolerancji wokół tego materiału, uczcić Boga we wszystkim, co robimy, nie wydają się, że o wiele więcej czasami niż w Bogu ufamy, co jest na naszych pieniądzach I Prawo Pasa Pasów Przechowywane W Nowym Jorku Odnowione W Północnej Karolinie W Teksasie Lub też powinniśmy mieć na uwadze nasze sprawy i starać się o ten dzień. ludzie, którzy są bardzo zirytowani przez to, i to jest dość trudne do powiedzenia ludziom, jak powinny one czuć się w sprawach religii, zwłaszcza gdy religia jest wtryskiwana do miejsc, w których nie zapisali się na nie i nie chcą to Świeckie religijne opcje binarne I mówię to, że ktoś, kto nie wierzy, że ta wiadomość religijna należy do naszych pieniędzy, może okazać się użyteczna jako metoda kalibrowania poczucia, jak wytrąci się z strategii w opcjach ppt Tło przekonań religijnych o przyczynach i lekarstwa na transseksualizm Mój dział zaczął ostatnio prowadzić interesy z firmą obecnie w 10-letniej umowie, która zaczęła wystawiać na ich fakturach zakazy na bezpłatne opcje binarne Buddy V2 Ea i prawo pasa siedzenia O riginally Złożone w Nowym Jorku ponownie ustanowione w Północnej Karolinie teraz w Teksasie Powiedział, że firmy robią wiele łagodnie irytujących rzeczy, które niekoniecznie warto zarabiać. Niektóre osoby są niewygodne, podpisując faktury z religijnymi cytatami, ponieważ są nie-religijni, a porównał je do uczucia, że ​​podpisali się do pracy w nie religijnym miejscu, ale teraz religia oparta na nich na co dzień Doceniamy różnorodność i włączenie, a to nie tylko buzzwords do nas Świeckie religijne opcje binarne Home Business Tax Software Jest to moim zdaniem kwestia posiadania przyjaznego i świadomego środowiska pracy pełnego produktywnych, szanowanych i upełnomocnionych osób Świeckie opcje binarne religijne Osobiście myślę, że należy do kategorii denerwujących i nieodpowiednich, ale nie ingerujących w naszą pracę ktoś inny mógłby się odczuwać silniej na tym tle SLS skrót dla dwóch etapów najmniejszych kwadratów, technikę analizy zmiennych instrumentalnych Kontekst ekon oszacowanie ometric 3SLS To wydaje się szczególnie problematyczne, aby to zrobić jako franchisobiorcę, chyba że firma macierzysta zdaje sobie z tego sprawę i podpisała umowę. Mój oddział niedawno zaczął robić interesy z firmą w 10-letniej umowie, która zaczęła wprowadzać religijnych cytaty na ich fakturach Świeckie religijne opcje binarne Więc znowu mnie to irytuje i niewłaściwie, ale nie wzrasta do poziomu ingerencji w twoją pracę podobną do tego, że ta niegrzeczna kobieta w rachunkowości, która ma cytaty religijne w swoim e-mailu, Bez Leverage Patrzę na to jak ten Po pierwsze, nie sądzę, aby firma mogła zawierać notowania religijne na swoich fakturach, chyba że rozprzestrzenianie religii jest wyraźną częścią jego misji i wyjaśnia klientom z góry, że działaj w ten sposób Ale jeśli masz ludzi, którzy naprawdę o tym silniej się czują niż to, to pewnie, weź to ze swoim sprzedawcą. Specjalistyczny w pytaniu analizuje, jak dwudziestowieczne przebudzenia religi na temat ponownego rozpatrzenia wielu kwestii dotyczących Żydów i judaizmu w czasach nowożytnych Uczeni historyjki, religii, filozofii i literatury żydowskiej ilustrują, jak kategorie religijne i świeckie okazały się znacznie bardziej przepuszczalne niż ustalone. Specjalistyczne pytanie na temat Żydów i judaizmu w Modern Times. Edytowane przez Ari Joskowicza i Ethana B Katz.2017 424 strony Płótno 65 00 Religia WH Zobacz stronę główną książki. Zarząd. Introdukcja Przeszukiwanie Żydów i świeckich Ari Joskowicz i Ethan Katz. PART I NARRACJE Rozdział 1 Nasz rabin Baruch Spinoza i Radical oświecenia żydowskiego Daniel B Schwartz Rozdział 2 Czytanie Mendelssohna w późnej Ottoman Palestynie Islamska teoria żydowskiego świeckiego Jonathana Marc Gribetza Rozdział 3 Tradycja i ukryte Hannah Arendt Secularyzacja mistycyzmu żydowskiego Vivian Liska. PART II TRANSFORMACJE Rozdział 4 Mesjasz bez Mesjasza Mesjasz, Religia , i sekularyzacja współczesnej myśli żydowskiej Christoph Schulte Rozdział 5 W imię t czytanie Diabeł Walter Benjamin s Agesilaus Santander Galili Szahar Rozdział 6 Świecki i jego rozdrobnienie w nowoczesnej literaturze żydowskiej Michal Ben-Horin Rozdział 7 Społeczeństwo obywatelskie, sekularyzacja i nowoczesność wśród Żydów w Europie Wschodniej zorientowanej na przyszłość Scott Ury Rozdział 8 Świeccy Narodowość Francuska i jej niezadowolenia Żydzi jako muzułmanie i religia jako wyścig w okupowanej Francji Ethan Katz. PART III ADAPTACJE Rozdział 9 Galicyjski Haskalah i przemówienie Schw rmerei Rachel Manekin Rozdział 10 Sekularyzm i strategie konfliktu neo-ortodoksyjnego w nowoczesnej frakcji prawosławnej Rozdział Eva Lezzi 11 Sekularyzm i nacjonalizm Nowoczesna debata halachiczna na temat tożsamości i granic Wspólnoty Żydowskiej Arye Edrei. PART IV NOWE KONCEPCJE FORUM Rozdział 12 Między przejawem nadwyŜki a atawizmem wobec neosekularnego spojrzenia na religię David N Myers Rozdział 13 Sekularyzm, chrześcijańska bolesność w stronę Żydzi i pojęcie o wygnaniu Amnon Raz-Krakotzkin Rozdział 14 Eleven Kalendarze za Czas świecki Andrea Schatz. Notes Lista Contributors Index. Excerpt uncorrected, no for citation. Introduction Przeszukiwanie Żydów i sekularyzmu Ari Joskowicz i Ethan Katz. Przez wiele dwudziestego wieku większość świeckich i religijnych myślicieli wierzyła, że ​​żyją w wieku stała sekularyzacja Wielu postrzegało oświecenie i Europę jako powiązane chronologiczne i geograficzne punkty ogniskowe, które rodziły sekularyzację, zanim zaczęło się nieunikniony marsz w przestrzeni i czasie W zależności od ich wyobrażeń religijnych widzieli własną epokę, gdy poprowadzono albo złoty wiek sekularyzmu lub ciemnego okresu bezbożnej dekadencji dopiero w końcowych dekadach dwudziestego wieku, kiedy uczeni i eksperci zaczęli mówić o globalnym wznowieniu religii, że sekularyzm stał się ośrodkiem gorących dyskusji Dziś świecki nie jest już uważany za norma stała się czymś, co trzeba wyjaśnić i zbadać. Ta większa zmiana miała miejsce także w amo Żydów Po II wojnie światowej judaizm jako religia zdawał się spustoszać W Holocauście unicestwiono część judaizmu jako religii Większość holenderskich prawosławnych została zniszczona w Holocaustie, w dużej mierze świecka lewica syjonizmu dominowała na scenie politycznej wśród Żydów w Palestynie, później Izraela, podczas gdy religijność w społeczności żydowskiej obu Ameryk zaczęła słabnąć W latach sześćdziesiątych XX w. tradycyjne ustawienia żydowskie podobne do nieżydowskich środowisk religijnych w Stanach Zjednoczonych i Europie okazały się fragmentaryczne Chociaż wielu postrzegało judaizm jako siłę sprężystą i znaczącą w ich życiu niewiele z nich określiłoby to jako poważne wyzwanie dla sekularyzmu istniejącego porządku politycznego. Wszystkie te zmiany zmieniły się znacznie Szereg kluczowych wydarzeń wzbudzało założenia dotyczące triumfu sekularyzmu w życiu żydowskim Obejmują one wzmocnienie Ruchy prawosławia i instytucje w Izraelu i Stanach Zjednoczonych meteoryczny wzrost ruchu Chabad Lubavitch rośnie i radykalizacji syjonizmu religijnego od 1967 r. wzrosła obecność tematów religijnych w dyskursie syjonistycznym uprzywilejowanych i przyspieszonych przez narastające w 1977 r. władzę partii Likud w Izraelu oraz pojawienie się nowych żydowskich ruchów na rzecz odnowy duchowej liberałów żydowskich komentatorów z kolei odpowiedzieli wyrażając silny sprzeciw wobec wielu z tych wydarzeń, które uważały za głęboko zakłócające postępujący, świecki konsensus, jaki dążyli do osiągnięcia Od prób utworzenia nowego typu judaizmu świeckiego w Stanach Zjednoczonych do starania się o segregowane przez kobiety autobusy w Izraelu , jesteśmy teraz świadkami ożywienia wojen kulturowych, które przypominają podobne konflikty walczyły w ciągu poprzednich trzech wieków. Ta książka analizuje, w jaki sposób te nowe konkursy sekularyzmu zmuszają nas do przemyślenia wielu pytań o Żydów i ewolucji judaizmu we współczesnych czasach zobowiązanie obejmuje skupienie dwóch obszarów badań, które do niedawna były rem izolowane od siebie studia żydowskie i badania sekularyzmu i sekularyzacji. Niedobrane spotkanie. Do niedawna żydowskie badacze uczęszczali tylko rzadko z długotrwałą interdyscyplinarną rozmową o sekularyzmie i sekularyzacji Z tego powodu Żydzi otrzymali niewielką uwagę w szerokim stypendium na temat sekularyzm w szerszej nauce humanistycznej i społecznej. To nieoczekiwane spotkanie jest nieszczęśliwe z wielu powodów. Po pierwsze, wiele kluczowych dychotomii będących podstawą dyskursu sekularystycznego ewoluowało z opozycji, które chrześcijanie myśliciele historycznie skonstruowali, aby obok siebie nawiązywać chrześcijaństwo i judaizm. Pomysł, że przyszłość Chrześcijaństwo zastąpiło archaiczny judaizm ustanowił wzorce myślenia o czasie i znaczeniu w historii, które kształtowały pojęcia postępów wśród myślicieli religijnych, nie-religijnych i antyreligijnych, podobnie jak współczesne koncepcje sekularyzacji i jej równania z postępem ludzi pojawiły się z tego, co Amnon Raz - Krakotzkin i Carlo Ginzburg określają chrześcijańską ambiwalencję wobec Żydów Oceniając rolę chrześcijańskich rozumień historii za świeckie narracje postępu, Raz-Krakotzkin i inni twierdzą, że jak poprzednio ewoluował w ten ostatni, judaizm zachował rolę folii. Jako największa niechrześcijańska mniejszość w Europie Zachodniej i Środkowej, aż do XX wieku, Żydzi pozostawali kluczowymi symbolicznymi innymi, którzy pomagali zdefiniować sekularistyczne interpretacje świata, w tym teorię sekularyzacji. Odkrycie fragmentu z jednej z głównych tekstów teorii sekularyzacji ilustruje uporczywy symbolizm judaizmu jako prymitywnej i nieskutecznej religii W wykładzie Maxa Webera o Nauce jako powołaniu, gdzie wymyślił zdanie, rozczarowanie świata opisywało to, co widział jako stopniowe wycofywanie magicznego myślenia z różnych dziedzin Życie, przydzielił Żydom symboliczne miejsce w tej historii Na końcu swego tekstu deklaruje Weber Integrity zmusza nas do stwierdzenia, że ​​dla wielu, którzy dziś tkwią w poszukiwaniu nowych proroków i zbawicieli, sytuacja jest taka sama, jak sytuacja, która przypominała pieśń pieśni Edomitego z okresu wygnania i która została włączona do wyroków Izajasza przytacza enigmatyczne fragmenty z Księgi Izajasza, rozdział 21, w której noc oznacza ciemność przed spodziewanym odkupieniem Do mnie przychodzi ode mnie Seir Watchman, co noc Ochrzymman odpowiedział: Rano nadszedł i tak też noc Gdybyś zapytał , zapytaj Powróć ponownie Weber dochodzi do wniosku, że ludzie, o których się mówi, pytali i odeszli od ponad dwóch tysiącleci, a my jesteśmy wstrząśnięci, kiedy zdajemy sobie sprawę z jego losu. W tym celu chcemy wyciągnąć lekcję, że nic nie osiąga się przez tęskność i poślizganie się samotnie , a my będziemy działać inaczej W ten sposób, w chwili zamknięcia tej podstawowej analizy sekularyzacji, Weber przedstawia Żydom jako folię za myślenie o rozczarowaniu świata W swoim wyobrażeniu żydzi zakorzenione w ich własnym zaklęcie i przywiązane do dawnego zbioru wierzeń z punktu widzenia nauki i rozumu W ten sposób sugeruje, że zarówno ich bierność, jak i inna religia religijna stanowią samo źródło cierpienia i prześladowań, jakich doświadczali przez stulecia. przykładowo, jak często w dyskusjach świeckich Żydzi przyjmują podobne role do te, które od dawna odgrywają w chrześcijańskiej teologii Chociaż myśl katolicka i protestancka historycznie traktowały Żydów inaczej, w obu przypadkach były one ważne przede wszystkim jako aktorzy symboliczni, a nie jako rozwijająca się etniczno religijna społeczność Poza tym sekularystyczne krytyki tradycji często nierozerwalnie wiązały się z szeroko zakrojonymi uprzedzeniami wobec Żydów jako prymitywnych, upartych i niezdolnych do asymilacji do obywatelstwa europejskiego i wartości. Ponowne rozważenie sekularyzacji i sekularyzmu wymaga ponownego rozpatrzenia stanowiska Żydów w tym kraju. drugi zestaw czynników, które dzwonią jest dla uniknięcia ewolucji żydowskiej historii, myśli i literatury Żyjący od tysiącleci w miejscach, w których inna religia służyła jako oficjalna religia państwowa, Żydzi musieli długo negocjować między sobą prawa i praktyki, a także suwerennych i społecznych Żydów Już w okresie hellenistycznym i wygnaniu babilońskim Żydzi zaczęli pytać, jak przydzielić wartości nie-żydowskim sferom wiedzy, które uznano za niebędące święte, lub do prowadzenia działalności zawodowej i relacje społeczne, które często zachęcały ich do wyjazdu poza społeczność żydowską Kilka przedwojennych żydowskich reakcji na wyzwania, jakie stwarzają ustawodawstwo żydowskie lub Halacha przez życie w państwie nie-żydowskim, mówią o kwestiach, które Żydzi walczą dziś z życiem Aby wziąć trzy godne uwagi przykłady w celu zminimalizowania napięć między przestrzeganiem Halachy a poszanowaniem reguł suwerennego rządu w kraju, w którym się znajdują ed, już w późnej starożytności Żydów rozwinął zasadę dina de-malkhuta dina, prawo ziemi jest prawem analogicznym, idea, że ​​trzeba zarówno nauczyć się Tory i Talmudu, jak i angażować się w mądrość nie-Żydów pojawiła się w reakcja na Żydów próbowała zrównoważyć badanie przedmiotów żydowskich i nie-religijnych, najpierw w Talmudzie, a następnie bardziej systematycznie w średniowiecznych pismach Majmonidesa, wezwanie dowodzenia ciemolejskim shalomem prowadzącym ścieżki pokoju, począwszy od średniowiecza umożliwiły szeregu żydowskich praworządności w zakresie rządzenia stosunkami Żydów ze swoimi gentile sąsiadami Kiedy wyzwania dla tradycyjnego judaizmu wzmogły się w epoce wyzwolenia, spotkania Żydów z świeckimi pozwoliły wielu żydowskim myślicielowi i rodzącym się ruchom wzmocnić, przemycić i zakwestionować długotrwałe zasady. XIX-wieczne doświadczenie żydowskie w Europie stanowi szczególnie użyteczne studium przypadku wzajemnego oddziaływania między sekularyzmem a judaizmem W centrum debat o sekularyzmie są definicje religii, jak również pytania, na przykład: Gdzie i jak należy praktykować religię Jakie jest jego miejsce w polityce iw kształtowaniu właściwych obywateli Jak pokreśli się tożsamość religijna, etniczna, narodowa i rasowa lub rozbieżność Jeśli niektóre sfery zostaną zarezerwowane dla świętych lub wykluczonych z niego Wszystkie te kwestie stały się centralne dla Żydów w erze emancypacji, ponieważ starały się odświeżyć się zgodnie z nowymi normami obywatelstwa W tym procesie musieli określić rolę i dotarcie do prawa żydowskiego, a jednocześnie udowodnienie ich lojalności jako Żydów i obywateli zarówno świeckich jak i nieświęconych narodów Współcześni Żydzi europejscy musieli również umieścić się w matrycy nowych związków, zarówno jako jedna ze spowiedzi, jak i jako grupa narodowa potrzeba autonomii kulturowej lub ochrony mniejszości W każdym przypadku samoopisanie Żydów wymagało negocjowania konkurencyjnych oczekiwań dotyczących życia religijnego i narodowego W rezultacie zostali zmuszeni wyartykułować swój związek z świeckimi zrozumieniami stanu, społeczeństwa i historii Aby być pewnym, myślicieli żydowskich, którzy mieli do czynienia z tymi pytaniami, rzadko analizowali pojęcie religii w systematyczny sposób, minęło kilkadziesiąt lat Jednak w osiemnastym i dziewiętnastym wieku ery, które wyprodukowały nasz nowoczesny leksykon, w tym język sekularyzmu i światowych religii, europejscy Żydzi literaccy, filozoficzni, teologiczni, polityczni i codzienni starali się zaszkodzić nowym warunkom debaty. , skupiając żydowskie studia i badania sekularyzmu i sekularyzacji oświecają, jak różne wersje judaizmu i żydostwa wielokrotnie podważały ramy i kategorie teorii sekularyzacji. Często przedstawiciele teorii sekularyzacji i sekularyzmu wyciągnęli założenia dotyczące życia zakonnego jako binarny świecki zakonnik protestancki Życie europejskie i amerykańskie, a dopiero później, z niedostatecznym kontekstem lub starannością, stosowano je jako szersze paradygmaty dla Żydów i innych grup religijnych. Jednak, jak różne eseje z tej książki czynią jasną teorię sekularyzacji i kategorię sekularyzmu, mają tendencję do raczej zniekształcać lub niejasne niż uwzględnić wiele wydarzeń współczesnej historii żydowskiej, myśli i literatury W tym samym czasie studia żydowskie wzbogaciły się również wtedy, gdy weźmiemy pod uwagę ostatnie podejście do sekularyzacji i sekularyzmu szerzej mówiąc. W ten sposób oferujemy badaczom żydowskim i judaistycznym nowe perspektywy w kwestiach pochodzenie, granice i znaczenie licznych tekstów żydowskich i doświadczeń Razem poszczególne eseje zawarte w tej tomie podkreślają potrzebę uznania wielości żydowskich spotkań z świeckimi. Zachęcają nas również do zapytania, jak żydowscy sekularyzmy różniły się, od konwencjonalnych narracji i kategorii naukowych relacji z sekularyzmu i se cularization. Secularization i Secularism. Numieć i arcydzieł akademicki znaczyła znaczenie pojęć sekularyzmu i sekularyzacji Secularization to proces historyczny z wieloma różnymi znaczeniami i skutkami, które obejmują transformację symboli religijnych, praktyk i spotkań w kulturowych, politycznych czy społecznych, ustanowienie legalnego rozdziału władzy państwowej i religijnej, szersze zróżnicowanie religii od zbioru sfer często rozumianego na Zachodzie jako ściśle świeckiej, takiej jak polityka, oświata i nauka, a tym bardziej rosnące prywatyzacja religii poprzez ograniczenie do przestrzeni niepublicznych Określenie oznaczało również spadek wiary religijnej lub praktyki wśród jednostek lub internalizacja religii jako osobisty rozwój duchowy, który zastępuje zewnętrzne oznaki wiary, takie jak religijny strój lub rytuał W reakcji na wzrost upolitycznionego religii ruchy pod koniec dwudziestego pierwszego i dwudziestego pierwszego wieku, uczeni, jak socjolog Jos Casanova i filozof Charles Taylor próbowali przeanalizować nasze zrozumienie znaczenia i rezultaty sekularyzacji. Casanova i inni socjologowie skoncentrowali się przede wszystkim na procesach różnicowania, w których religia jest stopniowo ograniczona do pewnych instytucji, czasów i dziedzin działania W swoich próbach wyjaśnienia nowych upolitycznionych ruchów religijnych naukowcy, jak Casanova, oferowali coraz bardziej skomplikowane i nieliniowe relacje o konsekwencjach różnicowania wiary i praktyk religijnych. Coraz częściej, ich teorie stwarzają przestrzeń do wzbudzenia i de-prywatyzacji nowych form religijności, a nawet religii politycznej. W tym samym czasie filozof Charles Taylor wzbudzał większe zainteresowanie tym, co nazywa świeckością termin, który używa do opisania transformacji wiary nowożytności w transcendencji od niekwestionowanej pozycji do sima jeden z wielu światopoglądów To prowadzi Taylor do twierdzenia, że ​​sekularyzacja pociąga za sobą wynalezienie nowych koncepcji jaźni. Chociaż reagując na podobne zmiany w polityce religii, uczeni sekularyzmu podjęli trasę różną od tych, którzy skupiają się na sekularyzacji sekularyzacja jest zwykle opisywana jako proces, a sekularyzm jest jednym słowem jednego z najbardziej wpływowych uczonych ostatnich lat, doktryny politycznej i rządowej regulującej praktykę religii W odpowiedzi na wzrost nowych ruchów, które zaszkodzą ustaleniom świeckim, ostatnie stypendium z nauk religijnych, literatury, antropologii i historii zakwestionowało nasze podstawowe zrozumienie zarówno religii, jak i świeckiej. Zamiast tego śledzić zmieniające się miejsce religii we współczesnym świecie, uczeni, tacy jak Talal Asad, pokazują polityczne implikacje różnych sposobów mówienia o i oprawianie religii poprzez uznanie imbrania tych wykładów w Poznaniu liberalne narracje postępu lub wyjaśniające ich współudział w projektach kolonialnych Zbadają także nieomylne założenia dotyczące natury ludzkiej, agencji i potęgi nieodłącznie swieckiego światopoglądu. W tym kontekście sekularyzm przyjmuje różne znaczenia Niektórzy określają to jako przeciwieństwo religii, przestrzeń ewakuowana przez religię, jako ideologia stworzona do stłumienia religii lub jako doktryna polityczna wymagająca oddzielenia kościoła i państwa Te definicje często dostosowują się do popularnego używania terminu Inne, jak Asad czy uczony literacko Gauri Vishvanathan, użyj termin szerzej mówiąc o negatywnych poglądach na temat religii jako niesłychanych, pasywnych, represyjnych lub antynowoczesnych Te uczeni widzą takie przedstawienia, które są osadzone w relacjach współczesności iw pracy współczesnego statut W każdej koncepcji sekularyzm staje się tak samo wcześniejszym jak produkt sekularyzacji Niektórzy uczeni zaczęli używać wielu sekularyzmów, aby podkreślić znaczenie wielu mnogość narracji i form budowania religijnych może brzmieć Takie pytania o znaczenia sekularyzmu i sekularyzacji mają znaczny rezonans poza akademią Od Ameryki Północnej do Bliskiego Wschodu, terminy, które wydają się nieskomplikowane w codziennym języku, takim jak religia i religia, teraz są centrum nagłych konfliktów politycznych nad definicją fundamentalizmów religijnych oraz odpowiednią rolę wiary i duchowieństwa w sferze publicznej. Książka, która analizuje szereg historycznych i współczesnych ustawień w Europie i Izraelu, a także dotyka północnoamerykańskiej i północnoafrykańskiej Żydów doświadczeń łączy szereg tradycji myślenia o sekularyzmie Nie daje pojedynczego znaczenia dla sekularyzacji, sekularyzmu, świeckiej czy religii Niektórzy autorzy włączeni w tę tomografię zdecydowali się angażować głównie w teorię sekularyzacji, które mają tendencję do traktowania religii i świeckich jako opozycyjnych Siły W międzyczasie inni starali się stion te kategorie w tradycji najnowszych debat sekularyzacyjnych Pomimo tych różnic terminologicznych kluczowe znaczenie ma podkreślenie definicji świeckich, że eseje w tym tomie zbiorowo unikają Ponieważ żaden z autorów nie występuje, jest sekularyzmem po prostu odwrotnym, nieobecnym lub zniweczniającym religii, ani nie traktują sekularyzacji jako liniowego procesu wycofywania się religii z sfery publicznej lub świadomości zbiorowej. Liczba założeń leżących u ich podstaw łączy eseje z tej książki. Pierwsi autorzy podzielili przekonanie, że historyczne i współczesne doświadczenia żydowskie mogą być w pełni zrozumiałe tylko wtedy, gdy uwzględnimy liczne sekularyzmy i wymiary sekularyzacji, które Żydzi wyobrażali sobie i skonfrontowali. Drugi jest taki, że sekularyzm i sekularyzacja zaistniały dla Żydów za pośrednictwem wewnętrznych procesów i idei żydowskich, w tym żydowskich tradycyjnie obserwujących, jak poprzez rozwój szerszego społeczeństwa Jesteśmy podobni arly przekonany, że przynosząc współczesne żydowskie perspektywy do myślenia o świeckim komplikuje zarówno poprzednie podejścia do sekularyzmu, jak i historyczną konfederację Europy, chrześcijaństwo i sekularyzację. Te odkrycia dostarczają nam jednocześnie narzędzi umożliwiających ponowne zbadanie współczesnej historii Żydów, a literaturą, z jednej strony, a także z debatą świecką, z drugiej. Studia Żydowskie i Świecki. Od jego powstania jako pola w latach dwudziestych XIX w. historia Żydów zmusiła praktyków do zastanowienia się nad naturą judaizmu, a przez rozszerzenie , znaczenie świeckiego Zarówno nacisk, aby ściśle interpretować judaizm jako religię, a nie narodową kategorię i Żydów, różne reakcje na tę presję zainspirowały głębokie narracyjne zaangażowanie w podstawowe kwestie współczesnego sekularyzmu. Te narracje miały dwie główne formy: objęcia sekularyzm, często bez dużej teoretycznej debaty i 2 krytyka sekularyzmu w ramach krytyki asymilacji, nowoczesności lub obu. Większość dziewiętnastowiecznych intelektualistów żydowskich zaakceptowała przekształcenie judaizmu w religię wewnątrz narodu świeckiego jako warunek lub następstwo emancypacji. Nawet duża liczba żydowskich dziennikarzy i pamfleterów, którzy pisali przeciwko nadużyciom ateizm i materializm potwierdziły sekularystyczne oczekiwania co do religii, co sugeruje, że powinna pozostać drugorzędna wobec tożsamości narodowej w sprawach politycznych. Było pewnie, że pisarze żydowscy, w tym Mojżesz Mendelssohn, krytykujący pewne aspekty lub wersje sekularyzmu, a tym samym wykształceni co uczeni, Jonathan Hess i Aamir Mufti określiły jako alternatywne pojęcia współczesności Mimo że do lat osiemdziesiątych XIX wieku większość Żydów w Europie Zachodniej i Środkowej oraz wiele innych krajów przyjęła sekularyzm w ramach ciągłej obietnicy rewolucji francuskiej lub europejskiego liberalizmu w szerszym kontekście W ten sposób większość historyków żydowskich pracujących w tradycji Wiss enschaft des Judentums Nauka judaizmu, oparta na oświeceniu i myśleniu liberalnym, w sposób dorozumiany zaakceptowała narracje historyczne, które pozwalały im łączyć świecki i nowoczesny. Trudno jest przewidzieć powstanie żydowskiej antysicyktycznej krytyki lub kontr-narratora Ważne debaty nad konsekwencjami przekształcania Żydów w społeczność czysto religijną nastąpiły już w latach 60. i 60. XIX w. z przełomową Heinrich Graetz, nacjonalistyczną historią Żydów Chociaż Graetz odrzucił pojęcie, że Żydzi tworzą zwykłą grupę konfesjonalną, nie opracował pełnej krytyki sekularyzmu per se Pod koniec XIX wieku żydowscy nacjonaliści i autonomiści różnych pasków, w tym historyk Simon Dubnow, sprawili, że była to centralna deska, że ​​Żydzi stanowili naród, chociaż krytykowali liberalną pozycję, która zwróciła się Żydów do rekolekcji czysto religijną w zamian za członkostwo w państwie narodowym, w którym żyli , ci żydowscy nacjonaliści i autonomiści z XIX w. pozostali oddani aranżacji sekularystycznej. To, co krytykowały w europejskim sekularyzmie liberalnym, polegało na tym, jak sprawiło, że Żydzi myśleli o sobie jako część grupy określonej jedynie przez religię i przyswajania coraz większej liczby. Myśliwi jak Dubnow mogli a więc z jednej strony krytycy sekularyzmu liberalnych, tak zwanych asymilatorystów żydowskich, a z drugiej strony, obiecująco antyreligijnych. Ponieważ żydowscy nacjonaliści i terytoriali twierdzili, że żydowski samorząd był rozwiązaniem dla stanu żydowskiego, they were ultimately uninterested in a wholesale critique of the secular nation-state. When Zionism emerged at the end of the nineteenth century, the movement s adherents similarly proved much more concerned with opposing exclusionary non-Jewish nationalism than with challenging the fundamental idea of the state itself and it was the state, as much as the nation, that had become variously the site, aim, or en forcer of secularism Jewish liberals in Western Europe as well as many Eastern European Jewish enlighteners, or Maskilim by contrast, continued to believe in the state s role as keeper of social peace one of secularism s original and fundamental promises as well as its right to demand displays of exclusive political loyalty from its citizenry Such a binary meant that the nascent Zionist school of Jewish historiography, known as the Jerusalem School, was implicitly anti-secular, without, however, questioning the fundamental secularist assumptions that Zionism shared with other contemporary European nationalisms. A broader critique of the secular nation-state and its demands can be dated to the interwar period and the generation of scholars that grew up around Franz Rosenzweig, Martin Buber, and Gershom Scholem For all of their differences, these thinkers shared an abiding opposition to assimilationism and rationalism on the one hand, and a fascination, on the other, with recovering aspec ts of Jewish tradition Their conscious decision to break with liberal Jewish outlooks took the form of new historical understandings that challenged many of the assumptions of the Wissenschaft des Judentums During the same period, Salo Baron s 1928 article Ghetto and Emancipation elaborated one of the earliest comprehensive critiques of secularism s effects, arguing against the view that the French Revolution and emancipation should be read as a salvation narrative in which the modern age overcame the endless persecution and suffering endured by medieval Jewry Critical of Zionists, and even more so of religious reformers of the German Jewish tradition, he wrote Now the theory was put forth that the Jewish religion which the Jew was permitted to keep must be stripped of all Jewish national elements For national elements were called secular, and in secular matters the Jew was to avow allegiance to the national ambitions and culture of the land in which he lived Jewish Reform may be seen as a gigantic effort, partly unconscious, by many of the best minds of Western Jewry to reduce differences between Jew and Gentile to a slight matter of creed, at the same time adopting the Gentile s definition of what was properly a matter of creed. Baron did not use the term secularism, but if we read his critique in light of recent debates we can understand his counter-narrative as a critique of secularism as the Gentile s definition of what was properly a matter of creed Baron s understanding prefigures a flood of critical Jewish approaches to modernity published after the Second World War and the Holocaust The broad critique of Enlightenment rationalism as intolerant of difference, especially Jewish difference, also inspired greater scrutiny of the Enlightenment s secularist legacy Works like Max Horkheimer and Theodor Adorno s Dialectic of Enlightenment 1944 , Jacob Talmon s The Origins of Totalitarian Democracy 1960 , and Zygmunt Bauman s The Holocaust and Modernity 1989 either e xplicitly or implicitly linked the Nazis genocidal politics to the radicalization of demands for uniformity and utility made by the secular nation-state. These first two patterns the embrace of secularism and its selective rejection in nationalist or anti-modernist terms exerted tremendous influence well into the post-World War II era In spite of the long history of Jewish intellectual engagement with questions of secularism, as the field of Jewish studies came into its own during the second half of the twentieth century the issue remained more implicit than explicit as a topic of study Few leading scholars of Jewish history, religion, thought, or literature discussed secularism or secularization in a systematic fashion Employing the concepts loosely, most accounts of Jewish modernity located secularization or secularism within larger grand narratives of Western progress, Jewish decline, or both A key if unspoken assumption of this scholarship was a mistaken equivalency between Jewish s ecularization and assimilation. During the formative scholarly period of the 1960s through the 1980s, the influential work of Jacob Katz reinforced the same teleologies This was the case despite the fact that Katz was well versed in secularization theory Indeed, in essays specifically addressing secularism and secularization in Jewish history, Katz offered carefully conceptualized ruminations that anticipated the more critical perspectives on Jews and the secular of decades later yet in the sociological portraits of his two most noted works, Tradition and Crisis and Out of the Ghetto he largely packaged his own grand narratives in a linear account of steady Jewish secularization. In this manner, Jewish studies both due to its own internal ideological struggles and under the influence of outside scholarship shared many of the assumptions of wider academic culture about the equation of secularism with modernity and of secularization with progress This meant that, until quite recently, most work in modern Jewish studies was marked by the unspoken supposition that the Jewish experience of the secular developed in a manner roughly correspondent to that of the wider narrative of Western secularization Scholars thus said little about what secularism or secularization might mean for Jewish history and Jewish culture specifically Moreover, they generally treated non-Jewish forces as the primary catalysts for Jewish secularization and secularism, with Jewish figures playing a largely reactive role. Postsecularist Approaches in Jewish Studies. Just as rethinking secularism requires taking full account of the Jewish experience, current attempts in Jewish studies to construct new paradigms must engage seriously with ongoing debates over the meaning of secularism Since the late 1970s and 1980s, a third set of approaches has emerged that we might deem post-secularist, in that they move beyond debates about secularism s positive or negative impact This can be seen in a number of major works of Jewish history that have attempted to overcome earlier teleologies, refusing to describe nineteenth-century Jewish history exclusively through the lens of the Holocaust or the State of Israel As a result, they paved the way for a more fragmented and nuanced image of Jewish encounters with secularism. Newer work in German Jewish history, for example, offers complex views of both liberalism and secularism, denying that the latter is either simply coercive on the one hand or politically salvific on the other Scholarship on Germany shows that Jews found creative ways to break with demands to present Judaism as a private religion that stood second to their secular citizenship and their German nationality What is more, some scholars have begun to challenge the notion that most German liberals as the self-declared heirs to the Enlightenment legacy demanded that Jews shed non-religious particularity as a sine qua non of emancipation and integration. In French history, historians have ha d to challenge a narrative rooted in the French national rather than Jewish historiography The French history of secularism has become a model invoked by Jacobins during the French Revolution, the concept of a total national unity that does not allow for the political representation of interest groups has become a barometer against which other stories are measured In Jewish history, Michael Marrus s depiction of late nineteenth-century French Jews as willing assimilators is exemplary state and society demanded that Jews be publicly indistinguishable from other French people what they did in so-called private spaces was largely their own business and Jews did their best to comply Even today, scholars of secularism still cite Marrus to illustrate the unreasonable pressures of liberal modernity on minorities Yet others, who have challenged Marrus s depiction of French Jews, have started to unravel the history of French secularism and, with it, one of the foundational narratives of Europea n modernity We now know that through their literary production and their public activism on behalf of Jewish rights in France and abroad many French Jews maintained a visible Jewish identity and ethnic solidarity Moreover, they often described their Judaism as the source of their devotion to the French nation, the liberal values of the French Revolution, and, after 1870, the Republic In Ronald Schechter s formulation, Jews assimilated France as much as France assimilated them. Scholars working on Eastern European Jewish history have similarly offered fresh approaches to the subject David Roskies, for example, recounts how in Russia, Poland, and elsewhere, pogroms and eventually the Holocaust provoked crises of faith and new modes of iconoclastic Jewish literature Yet such changes were hardly absolute ruptures with tradition, he argues rather, certain modern, secular Yiddish texts retained sacred references from the past, which authors refashioned into sacrilegious parodies or pogrom poe ms As Anna Shternshis shows, even early Soviet Russia created spaces for the transformation of Jewish practices, despite the state s often brutal anti-religious policies. Since the 1990s, such developments have helped to open the way for the more direct engagement of Jewish studies with secularism and secularization One of the most exhaustive works of research in this vein has been Shmuel Feiner s The Origins of Jewish Secularization in Eighteenth-Century Europe 2010 , which offers a broad and ambitious narrative of individual Jews break with traditional Judaism across Europe Feiner s work engages with, but largely rejects, the recent reassessments of secularism and secularization, reaffirming the conventional boundary between religious and secular endeavors and attempting to reconstruct the advent of secular options in the lives of European Jews Focusing on those denounced as epicureans and materialists by their Orthodox detractors, Feiner highlights the ruptures between the increasing ly polarized camps of traditionalists and progressives. Ari Joskowicz and Lisa Leff take a different approach, accounting for secularism not only as a political program but also as a rhetorical device available to different segments of European Jewry throughout the long nineteenth century Both authors show that many Jews defined their role as political actors with a religious identity framed along confessional lines This meant that groups like the Alliance Isra lite Universelle gained credibility by articulating Jewish solidarity in terms of fealty to the burgeoning cause of liberal secularism By the same token, in France, Germany, and England, secularism could become what Joskowicz terms a set of contradictory images and narratives about the modernity of Others This meant that Jews often sought to prove their own modernity and dedication to secularism by rhetorically distancing themselves from other groups, particularly Catholics, whom they portrayed as wedded to a backward religion Da niel Schwartz s study of the image of Spinoza in modern Jewish history tells yet another story of Jewish appropriations of secularism certain Jews emphasized the particular Jewishness of key figures and ideas associated with enlightenment and progress in an effort to underscore Judaism s own secular legitimacy. A different strand of scholarship has concentrated less on liberal Jewish encounters with the secular and more on the struggle of observant Judaism to maintain or reinvent tradition in the modern world Michael Silber, Menachem Friedman, and others have shown how, rather than being repositories for the seamless continuity of halakhic Judaism, many of the most traditionalist Orthodox movements such as Hungarian ultra-Orthodoxy in the nineteenth century and Haredi Judaism in the post-World War II period emerged in part through radical innovations Seeking to adapt to the challenges posed by the secular to traditional Jewish life, rabbis like the Hatam Sofer in Hungary and the Hazon I sh in Israel set forth novel halakhic rulings and issued new prohibitions in areas previously considered outside the purview of rabbinic authority Scholarship on this period reveals how Orthodox leaders had to develop new approaches to the growing numbers of deviant or secular Jews by erecting new boundaries around their flock as a sanctified observant community while also expressing some measure of solidarity with fellow Jews whose practices they deemed inauthentic The work of Aviezer Ravitzky has detailed how the advent of secular Zionism complicated further the question of Orthodox Jews relationships with non-Orthodox Jews, producing a range of responses from grudging toleration to Religious Zionism s articulation of a covenant of fate that included secular Zionists While these authors deal only occasionally with secularism per se, they offer crucial insight into how various Orthodox movements were fundamentally products and producers of secular arrangements Yet because this literat ure still situates these developments as reactive and posterior to the arrival of larger secularizing forces, it leaves largely intact the binary division of religious and secular. Different authors have attempted to challenge the secular religious binary by suggesting that secularism emerges from religious debates and sources Following the lead of Marcel Gauchet, who dated the beginnings of the separation of religious and secular concerns to the origins of Christianity, certain scholars have recently sought to show how Jewish tradition generated its own path to secularism Their approach has produced what we might call a neo-internalist turn This move, still very much underway, has taken a variety of forms Like Gauchet, David Biale turns to ancient history and the Bible in order to excavate early Jewish sources of modern Jewish secularism For Biale, Jewish secularism is embodied in the talmudic aphorism that the Torah is not in the heavens but that rather the Torah and Judaism are rende red meaningful in the earthly, humanly realm Biale casts his secular net wide finding inspiration for modern Jewish secularism in diverse thinkers from Maimonides to Spinoza and from Marx to Ben-Gurion a fact that has sparked criticism from certain authors Taking a different approach, David Sorkin has offered a new vision of a vibrant Religious Enlightenment in the eighteenth century In this context, he situates Jewish thinkers like Moses Mendelssohn within a wider network of Protestants and Catholics who sought to establish a rationalist religious philosophy in cooperation and competition with more radical critics of traditional religion Sorkin s work shows how, for these thinkers, the pursuit of greater secular knowledge was understood not as a threat from the outside, but as a source of insight that had the potential to enhance one s understanding of God and Torah. Other scholars have found the internal origins of secular Jewish thought elsewhere in the early modern transformations o f Jewish public morality, communal leadership models, legal theories, and modes of text study, or in late eighteenth - and early nineteenth-century rabbinic and Jewish lay leaders depictions of Judaism as a religion existing outside the purview of political authority Still others have begun to posit a Sephardic genealogy of Jewish secularism, tracing its first stirrings to crypto-Jewish critiques of rabbinic law and authority, particularly in early modern Amsterdam By locating the sources of Jewish secularism and secularization within Judaism itself, such works enable us to see continuities within Jewish history that have long been obscured by the battles between self-proclaimed secularists and traditionalists. The Secularism Debate and the Jews. New literature emerging out of the broader secularism debate has also gradually begun to take account of the importance of Jews In part, this reflects several of the same factors that have combined to generate the larger critical reassessments of modern secularism and secularization theory during recent decades, including the influence of post-colonial studies and the legacy of Jewish skepticism about Christian concepts of religion In a growing number of studies, most notably Aamir Mufti s Enlightenment in the Colony 2007 , critiques of modernity, colonialism, secularism, and their interstices have made Jews a central subject of analysis Scholars such as Mufti, Gil Anidjar, Amnon Raz-Krakotzkin, and Robert Yelle have all issued different challenges to secularism from a Jewish perspective Inspired by Talal Asad s interventions into the field, each of these authors seeks to disentangle the association between secularism and Western progress They also ask the following questions What is the impact of secularism on minorities How can we think simultaneously about different groups particularly Jews and Muslims who have become the foils of secularist discourse at different moments In spite of each author s divergent answers to these questions, each sees secularism as inseparable from Orientalism Their approach has revealed how individual examples of oppression or resistance ranging from Jewish responses to the efforts of nineteenth-century European liberals to privatize Judaism to the British drive for Muslim reform in colonial India undergird the phenomena of Orientalism, secularism, antisemitism, and minoritization writ large. Jews also receive ample attention in recent discussions of the secular Bible, a term used to describe the transformation of the holiest book of Judaism and Christianity into a central literary and pedagogical text of the modern Western canon Jonathan Sheehan has traced the emergence of the Enlightenment Bible in early modern Germany and England via a stream of projects of translation and scholarship that deconstructed portrayals of the Bible s divine provenance, transforming it into a cultural text Jews changing images played a key role in this process Indeed, as Sheehan and others have sh own, by the late eighteenth century German thinkers increasingly contrasted the Hebrew Bible, as an oriental text emblematic of an outmoded Judaism, with the Enlightenment Bible, a sign of German culture and modern progress Eric Nelson reverses the secularization narrative with regard specifically to European political thought, contending that Renaissance humanism gave way to a reawakened interest in sacred scriptures during the sixteenth and especially the seventeenth century He thus locates the origins of modern Western political thought in Anglo-Dutch political theorists fascination with the Hebrew Bible as well as rabbinic commentaries, a phenomenon that he dubs a Hebrew Revival Both Sheehan s and Nelson s books demonstrate the crucial importance of Jewish texts and images for what Sheehan terms the transformation and reconstruction rather than the disappearance of religion This general tendency is also reflected in studies of Jewish literature that have emphasized the reemergence of the Hebrew Bible in the nineteenth and twentieth centuries as a central and often desacralized text Perceived as the Jewish people s greatest cultural asset, it became the subject of fierce political contestation in Europe, the United States, Palestine, and, later, Israel Through its repeated literary transmutations, the Hebrew Bible both produced and symbolized many of the contradictions of secular Israeli culture. Scholars sensitive to the intersections between questions of gender and sexuality, on the one hand, and secularism or secularization, on the other, have similarly begun to intervene into debates in the field This has been particularly true of the literature that examines the significance of the hijab or the Islamic veil Taking the veil as a point of departure, scholars such as Sabba Mahmoud and Joan Scott have recast the relationship between secularism, traditional Islam, and female agency, highlighting the gender-specific aspects of secularism In their analysis, proponen ts of secularization have often made assumptions about sexuality and the body that have done as much to repress women as to liberate them. In Jewish studies, Paula Hyman, Marion Kaplan, and others have illuminated how secularization historically proceeded differently for women than men In Eastern Europe, secular education was sometimes available sooner for women than for men This fact, coupled with the limitations that traditional Jewish society placed on women s learning and leadership roles, made the prospects of secular schooling and professional life particularly appealing for women In Western and Central Europe, Jewish embourgeoisement had a paradoxical effect Here Jewish women had fewer opportunities than did their husbands to pursue an education whether secular or religious or to join the workforce They were expected instead to maintain a home with strong religious values This dynamic corresponded to the idea of separate, gendered spheres that lay at the heart of a secular, bourg eois vision of society Yet the privatization of Judaism did not lead to the decline of observance Across Central and Western Europe, Jewish women often remained rooted in Jewish traditions longer than their husbands through a set of ritual practices such as upholding Jewish laws around food preparation and consumption kashrut and Shabbat. Drawing upon disciplines ranging from sociology and gender studies to cultural psychology, authors such as Susan Sered, Tova Hartman, and Orit Yafeh suggest that examining contemporary Orthodox Jewish women s lives offers new insights into secularization s multiple meanings as well as its relationship to feminism Entering the fray of contemporary debates about women and traditional Judaism, these scholars focus particular attention on Orthodox women s agency, their quotidian bodily rituals, and the ways that they operate according to a distinct, gendered Jewish temporal rhythm Such work thus shows how Orthodox Jewish women have come to articulate new f orms of agency through traditional practices long associated by secularist observers with restrictions on women s autonomy. Re writing Histories of Secularism and the Jews. Different approaches to the processes and ideologies of secularization and secularism have developed out of multiple disciplines Our efforts to remap these discussions through the lens of the Jewish experience are thus, of necessity, interdisciplinary The various essays featured here comprise aspects of modern Jewish history, religion, thought, and literature, while many authors use approaches, perspectives, or texts drawn from more than one of these areas A number of authors have undertaken studies meant to achieve greater precision regarding the meaning of the secular in the context of specific themes, movements, thinkers, or texts Others have sought to think big about Jews and the secular and have thus offered more programmatic positions. Although each essay highlights the multivalent nature of the encounter between Jews and secularism, we find it useful to categorize this encounter according to three overarching themes, which we have c lassified as narration transformation and adaptation With these terms, we seek to move away from the more familiar terms of the field, such as differentiation of spheres , decline of belief and practice , or deterioration of communal structure and authority , all of which have tended to have unidimensional and unidirectional implications. The book s first eleven chapters are divided into three sections that correspond to our three analytical categories Since at least the nineteenth century, competing stories in which secularization liberated, destroyed, transformed, or bypassed Jewish life and Jewish lives shaped Jewish understandings of the secular Part I shows how three pivotal intellectual figures of modern Jewish history Benedict Spinoza, Moses Mendelssohn, and Gershom Scholem have seen their thought repeatedly narrated by Jews and their non-Jewish neighbors in accounts that seek to describe the Jewish experience of secularization Daniel Schwartz demonstrates how scholars of the Eas tern and Central European Haskalah reclaimed Spinoza as a distinctly Jewish figure and even as a believer It was in this context that Spinoza became, in the words of one Maskil, our rabbi Baruch Jonathan Gribetz examines a little-known manuscript authored by the Palestinian Arab politician and intellectual Muhammad Ruhi al-Khalidi Here Gribetz interprets al-Khalidi s account as an Islamic theory of Jewish secularism centered around the notion of Mendelssohn as a figure of path-breaking importance for the self-definition of Judaism Finally, Vivian Liska offers a nuanced rereading of Hannah Arendt s secularism through an analysis of Arendt s enthusiastic if idiosyncratic reaction to Scholem s seminal Major Trends in Jewish Mysticism Throughout each of these essays, we are reminded how competing narrations can construct the secular as a category, defining its expanses and limitations as well as which types of thought, action, speech, and persons it should include and exclude. In Part II th e focus turns from narration to the transformation of phenomena traditionally construed as religious into categories framed as secular By this, we mean the often self-conscious refashioning of symbols, tropes, objects, practices, concepts, or institutional arrangements that were originally understood as sacred and traditional This transformation has often involved the unmooring and differentiation of particular elements from the larger body of religious observances, teachings, or texts of which they long formed a part Christoph Schulte shows how Jewish secularization entailed the remaking of messianism one of traditional Judaism s most central and sacred ideas In the next chapter, Galili Shahar undertakes a close textual reading of Walter Benjamin, one of Schulte s messianists without messiah Shahar explains how Benjamin sought simultaneously to recover and remake the sacred sparks of Jewish tradition that had been shattered by the forces of modernity Chapter 6 presents a similar patte rn on a wider scale, as it returns us to Palestine and, later, Israel Here Michal Ben-Horin examines how Jewish musical figurations of biblical origin and traditional significance underwent processes of transfiguration, mutation, subversion, and retrenchment in modern Hebrew literature Chapters 7 and 8 explore political rather than literary contexts for transformation Scott Ury draws out the meaning of secularization for Polish Jewry, examining the emergence of a Jewish public sphere in early twentieth-century Warsaw A burgeoning Jewish associational life, he tells us, at once imitated larger patterns of the Eastern European public sphere and constituted a Jewish subculture built in part on formerly religious ties and conceptions In Chapter 8, Ethan Katz traces a parallel shift in the meaning of public Jewishness in a very different setting Vichy and Nazi-occupied France during the Second World War Katz focuses on the numerous Jews from North Africa and the Middle East who tried to eva de persecution by passing as Muslim, seeing this as a choice that at once mimicked and sought to circumvent the period s larger racialization of religion. Part III, entitled Adaptations, addresses several settings in which religious Jewish thinkers and societies sought to adapt new ideas emerging out of the debates on secularism and secularization, both in order to reconfigure and to strengthen traditional Judaism Most broadly this has meant adjusting to a changing world that calls for the theorizing of theological approaches in response to secularization, including the incorporation of secular concepts and developments into religious theology and practice Rachel Manekin examines a striking instance of this pattern the role that the wider contemporary discourse of Schw rmerei or religious enthusiasm, assumed among proponents of the Galician Haskalah during their early nineteenth-century struggles with Hasidism An altogether different adaptation to secularization occurred among the write rs examined by Eva Lezzi She discusses how the modern Orthodox fiction that developed in Germany during the second half of the nineteenth century at once attempted to account for the traditional messages of the Orthodox community and the processes of secularization occurring around and within it In Chapter 11, Arye Edrei elucidates how the emergence of modern Zionism, and the founding of the Jewish state in particular, presented unprecedented challenges to traditional halakhic views regarding the place of Jewish transgressors what we now call secular Jews within Jewish life. Despite their placement into one of three categories of narration, transformation, and adaptation, most of these essays treat issues that straddle the boundaries of at least two of these themes Competing Jewish narrations of secularization proved crucial to efforts to transform tradition or incorporate secular ideas within it likewise, what we have termed adaptation and transformation frequently occurred simultaneou sly in the same society, movement, or even text Thus our efforts to categorize a series of developments should not be understood as seeking to erect fixed boundaries but rather as an attempt to theorize the shared patterns within the fluidity of religious-secular definitions and encounters. The book s final section, a forum entitled New Conceptions, steps back from the focused studies of the preceding chapters to propose new directions in the field David Myers, Amnon Raz-Krakotzkin, and Andrea Schatz have written three pieces, all in conversation with each other, that ask us to rethink secularism both as a force and a concept in the Jewish past and present These three scholars, who initiated the year-long research group Secularism and Its Discontents The View from Jewish Studies that laid the groundwork for this book, offer reflections that are at once empirical and programmatic Myers focuses on the example of an American shtetl that has grown up in the state of New York the homogeneous Satmar Hasidic town of Kiryas Joel In this essay Myers proposes that the self-declared defenders of traditional Judaism who live in this Hasidic enclave are not merely reacting to secularism and secularization but rather constructing new interpretations of secular arrangements The neo-secularist propositions he suggests ultimately highlight the mutability both historical and ongoing of religion as well as the secular Raz-Krakotzkin s essay exhumes neglected continuities between Christian millenarian, secularist, and antisemitic ideas about Jews, ultimately calling for a reassessment of secularism in contemporary Israeli society In the final chapter, Schatz shows how, in the late eighteenth century, leading Jewish enlighteners and their traditionalist detractors alike sought historical antecedents that helped them to situate their proposed innovations within longstanding notions of Jewish sacred time Schatz suggests that in order to overcome the hegemony of secular conceptions of time, we must recognize the continued relevance of Jewish temporalities. The programmatic components of these final essays speak to this book s effort to sound a call for new terms and conversations about Jews and secularism The book s findings and arguments provide multivalent assessments of the roles that secularism and secularization have played in the modern Jewish experience They remind us that both historically and today, Jews have acted not only as subjects, imitators, or resisters but also as agents of broader secularizing developments, at once responding to wider forces and charting their own distinctively Jewish encounters with the secular Moreover, by illustrating how permeable religious and secular boundaries and categories have so often been, the essays included here repeatedly raise the possibility that the opposition between these two categories is ill conceived and false In short, we hope that our efforts to rethink the meaning of secular and religious in a variety of context s from Zionism and Haredi Judaism to Jewish literature and Jewish-Muslim relations allow for a rethinking of the very terms that animate many of the most contentious debates in contemporary Jewish life. Religion and Secularity. Biographical note. Marion Eggert, Dr 1992, Munich, Sinology , is Professor of Korean Studies at Ruhr-University Bochum, Germany She has published on Chinese and Korean poetry and poetics, dream culture, travel literature, and religious culture, especially the interaction between Confucianism and Christianity. Lucian Hlscher, Dr 1976, Heidelberg, Modern History , is Professor for Modern History at the Ruhr-University Bochum, Germany He has published on past concepts of the future, the theory of history and the history of religion, including a History of Protestantism Munich Beck 2005.Academics interested in religious history, conceptual history, world history of early modern times, and regional specialists in European, Near Eastern, South Asian and East Asian Studies . The book certainly demonstrates how weak the arguments are of those who see concepts such as religion and the secular simply as Western constructions imposed on other cultures It also, importantly, shows that secularism was not necessarily seen by proponents as something anti-religious so much as it served as a means of protecting religions Ian Reader, Lancaster University, Journal of Religion in Europe Vol 8. This volume of case studies is a rich contribution to the discussion of religion and secularity, and it reminds us of the importance of steering away from universalizing our thinking regarding the process of secularization Courtney Bruntz, University of Nebraska-Lincoln, Religion 45 1. The book presents a wide range of empirical studies, with geographical and historical variability, aiming successfully at clarifying concepts and their fluctuating meanings Carolina Ivanescu, Amsterdam, Comparative Sociology Vol 15. The editors of this useful and readable volume intend to furnish a n ongoing debate on secularization with historical and semantic reference points Barbara Hendrischke, University of Sydney, Religious Studies Review Vol 40, No 1.

No comments:

Post a Comment